چگونه مخاطبان خود را به محصولات شما متصل کنید؟2021-10-14
قیف بازاریابی راهنمای تبدیل مخاطبان به مشتریان وفادار
با طراحی و ارسال نظرسنجیهای آنلاین به مخاطبان خود، میتوانید از آنها درباره موضوعات و مسائل مختلف سوال بپرسید و دیدگاههایشان را درباره محصولات یا خدمات شما بشناسید. استفاده از ابزارهای نظرسنجی مانند SurveyMonkey و Typeform میتواند به شما در جمعآوری دادههای کیفی و کمی کمک کند. شما با مشخص کردن پرسونای مخاطب دقیقا میدانید که به دنبال چه فالووری هستید.
تست A/B به شما کمک میکند که عملکرد و بازخورد دو گزینه را با هم مقایسه کنید و ببینید که کدام مورد بهتر جواب میدهد. برای اینکه مطمئن شوید استراتژیهای شما مؤثر واقع شدهاند، باید از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس، Insights اینستاگرام و Facebook Analytics به شما کمک میکنند تا عملکرد پستها و تبلیغات خود را بسنجید و نقاط قوت و ضعف استراتژیهای خود را شناسایی کنید. مسابقات و چالشها یکی از راههای مؤثر برای افزایش تعامل و جذب مخاطب هستند.
در این مرحله، به دنبال تشخیص ویژگیها و شناسایی مخاطبان هدف خود هستید. این ویژگیها ممکن است شامل سن، جنسیت، تحصیلات، شغل و محل زندگی باشند. اطلاعات به دست آمده از این مرحله به شما کمک میکند تا یک تصویر ابتدایی از افرادی که به محصول یا خدمات شما علاقهمند هستند، پیدا کنید. با وجود مزایای فراوان اس ام اس مارکتینگ، این روش بازاریابی معایبی نیز دارد که باید به آنها توجه کرد. درک این معایب و یافتن راهحلهای مناسب، به شما کمک میکند تا بازاریابی پیامکی خود را بهینهتر و موثرتر کنید.
برای مثال، تصور کنید که لوگوی برند شما به شکلی خلاقانه و چشمگیر با جملات مشتری پسند در یک مکان پرتردد شهری نمایش داده شود و مردم از آن عکس بگیرند و در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. این روش نهتنها برند شما را در ذهنها ماندگار کرده، بلکه بازخوردی فراتر از تبلیغات سنتی ایجاد میکند. اکنون که مخاطب هدف خود در اینستاگرام را میشناسیم، مرحله بعدی این است که مشخص کنید چگونه آنها را به حساب اینستاگرام خود جذب کنید. بنابراین برای هر اقدام بازاریابی در اینستاگرام، باید ابتدا مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. در اینجا بهطور خاص، جنسیت، سن و مکان فالوورهای اینستاگرام خود را خواهید دید. Insights اینستاگرام یکی دیگر از موارد برای درک بهتر مخاطبان هدف شما است.
کسب درآمد از تیک تاک بهترین روشهای درآمدزایی از TikTok در ایران
توجه داشته باشید که شما توانایی فروش محصولات خود به تمامی افراد را دارید ولی نمیتوانید با محتوای دلخواه خودتان به تمامی کاربران دست پیدا کنید. رسانههای اجتماعی ابزاری قدرتمند برای جذب مشتریان و رشد کسبوکارها هستند. این رسانهها امکان برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف را فراهم میکنند و به برندها اجازه میدهند تا پیامهای خود را به گستره وسیعی از کاربران منتقل کنند.
برای یافتن مخاطبان هدف خود به فراتر از دادههای اینستاگرام نگاه کنید. میتوانید از نظرسنجیهای مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان فعلی خود استفاده کنید. به کمک قابلیتهای نظرسنجی اینستاگرام میتوانید جزئیاتی مانند محدوده سنی و علایق آنها را بفهمید. وقتی پست فیسبوک شما کامنتهای زیادی میگیرد،سعی کنید دچار اعتماد بنفس کاذب نشوید. به تمام کامنتها پاسخ دهید و به تمامنکاتی که میتوانند به شما برای درک بهتر مخاطبین هدف و آشنایی با آنها کمک کنند،توجه داشته باشید. در بازاریابی، شخصیت های مشتری شخصیت های نیمه تخیلی هستند که شما خلق می کنید و مانند مشتریان بالقوه رفتار می کنند.
این ویژگیها باید دربرگیرنده اطلاعات کلیدی مانند سن، جنسیت، محل زندگی، اهداف، نیازها و چالشهای مخاطبان هدف باشد. از این لحاظ، بیشتر شبکههای اجتماعی اصلی اطلاعات مربوط به سن و جنسیت بازدیدکنندگان را از طریق یک سری نمودار ارائه میدهند. برای مثال، اینسایت اینستاگرام اطلاعات ارزشمندی را در مورد به مخاطبانتان در اختیار شما قرار میدهد.
در نهایت، شناسایی مخاطب هدف و طراحی پرسونای مشتری دو فرآیند جداییناپذیر در دیجیتال مارکتینگ به شمار میروند. این دو عنصر به شما کمک میکنند تا راهبردهای بازاریابی خود را بهبود بخشیده و به بهترین شکل ممکن به نیازها و خواستههای مخاطبانتان پاسخ دهید. با درک عمیق مخاطب هدف و طراحی دقیق پرسونای مشتری، قادر خواهید بود بازاریابی خود را هدفمندتر و کارآمدتر انجام دهید و در نهایت، موفقیت کسبوکارتان را تضمین کنید. این مرحله از تحقیقات بازار به شما کمک میکند تا نیازها، ارزشها، باورها و انگیزههای مخاطبان هدف را درک کنید. با داشتن این اطلاعات، میتوانید محتوا و پیامهای بازاریابی خود را بر اساس احتیاجات و موانع روحی مخاطبان شخصیسازی کنید و ارتباط عمیقتری با آنها برقرار کنید.
فراموش نکنید که برای الگوریتمهای اینستاگرام، ذخیره شدن پست نیز واکنش خوبی است. اگر تعریف مخاطبهدف برای شما سخت است، میتوانید آن را به ۶ مرحله زیر تفکیک کنید. سایت AOPANEL بزرگترین مرجع رسمی فروش خدمات شبکه های اجتماعی مفتخر است تا با ارائه خدمات باکیفیت همراه با کمترین قیمت ممکن شما را در مسیر رسیدن به معروفیت همراهی کند.
اما اگر بتوانید مخاطبان هدف خود را راضی نگه دارید و برای افراد خاص ارزش منحصربهفردی ایجاد کنید، برند شما رشد خواهد کرد. اصولا برای درک مشتریان و پیدا کردن راههای جدید برای برقراری ارتباط با مخاطب هدف (target audience) راه بهتری از جستجوی اطلاعات وجود ندارد. اگر خواستهها و نیازهای مخاطبانتان را میشناسید، میتوانید به طور ملموسی با آنها ارتباط برقرار کنید. در این راستا، به کمک بینشهای سئو میتوانید درباره چهارچوب فکری و هدف مخاطبانتان اطلاعات بیشتری به دست آورید. به عبارت دیگر، درک نحوه جستجوی افراد و علایق آنها اطلاعات مفیدی را در مورد مشتریانتان ارائه میدهد. مخاطب هدف گروهی از مصرفکنندگان است که با رفتارها و جمعیتشناختی مشخص مشخص میشوند که به احتمال زیاد محصولات یا خدمات یک کسبوکار را خریداری میکنند.
به دلیل اهمیت این موضوع قصد داریم در این بخش نمونههایی از شرکتهای معروف را به شما معرفی کنیم. با انجام تحقیقات بازار و جمعآوری اطلاعات مرتبط با مخاطبان هدف خود، میتوانید نیازها، مشکلات و تمایلات مخاطبان را درک کنید و بهترین راهکارها را برای آنها ارائه دهید. مکان جغرافیایی مخاطبان هدف نیز اطلاعات ارزشمندی است و یکی از فاکتورهای اصلی پیدا کردن مشتریان هدف محسوب میشود که باید به آن توجه کنید. این مطالعه به شما نشان میدهد که مخاطبانتان کجا زندگی میکنند و با چه مشکلات مکانی ممکن است روبرو شوند. اطلاعات مکانی میتواند به شما کمک کند تا استراتژیهای محدودهای را اجرا کنید و به مخاطبان محلی خود نزدیکتر شوید. مخاطب هدف به گروه خاصی از افراد گفته میشود که یک کسب و کار قصد دارد با تلاش های بازاریابی خود به آنها دست یابد.
اگر چیزی را واقعاً دوست ندارید یا از آن استفاده نکردهاید، بهتر است آن را شات نکنید. مخاطبان خیلی زود متوجه میشوند که آیا معرفی شما واقعی است یا فقط یک تبلیغ معمولی. شات کردن (shoutout) در اینستاگرام یعنی شما در صفحهتان یک پست یا استوری منتشر کنید که به معرفی یا تبلیغ صفحه دیگری بپردازد. کمپانیهای زیادی، یک مرکز محتوا یا مرکز تحقیق دارند که مکانی برای جمع آوری موردهای مطالعاتی، چک لیستها، آموزشهای گوناگون و محتواهای مفید دیگری است. زمانی که آن مرکز به اندازه کافی بزرگ شود، میتواند بعضی اطلاعات را به قسمتهای مختلف صنعت، چالشها و نوع مدیا تقسیم کند. حتما میدانید که گوگل تاکتیکهای متنوعی را برای ارزیابی کیفیت تولید محتوا مورد استفاده قرار میدهد تا مشکلات رتبهبندی خود...
این اتفاق ممکن است تحت تاثیر هنجارهای اجتماعی یا مد و ترند روز باشد؛ بنابراین به طور مرتب پرسونای خود را بهروز کنید تا با نیازهای در حال رشد و جدید مخاطبانتان هماهنگ باشید. اما ولاگر این مسیر را متفاوت طی میکند؛ او محتوایش را با دوربین ضبط کرده و در قالب ویدئو ارائه میدهد. در حالی که بلاگر به دنبال ایجاد ارتباط از طریق نوشتار است، ولاگر از زبان بدن، تن صدا و تصویر برای انتقال پیام استفاده میکند. بررسیها نشان داده که استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی مستقیم میتواند تعامل کاربران را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. اگر قرار است صفحهای را شات کنید، ابتدا نگاهی به کیفیت محتوای آن بیندازید. آیا پستهای جذاب، منظم و مرتبطی دارد؟ آیا محتوای آن ارزشمند است؟ شات کردن صفحهای با محتوای ضعیف ممکن است اعتبار شما را هم تحت تأثیر قرار دهد.
با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی این پلتفرمها میتوانید کمپینهای خود را مدیریت و تحلیل کنید و بفهمید که چه نوع مخاطبانی به تبلیغات شما واکنش نشان میدهند. تبلیغات در رسانههای اجتماعی، ابزاری قدرتمند برای دسترسی به مخاطبان هدفمند است. با استفاده از قابلیتهای هدفگذاری دقیق این پلتفرمها، میتوانید تبلیغاتی طراحی کنید که به مخاطبان مرتبط با برند شما نمایش داده شوند. برای بهبود نتایج، قالبهای مختلف تبلیغاتی را آزمایش کرده و پیامهای خود را بهینهسازی کنید. نه، تحقیق مخاطب هدف یک فرایند پیوسته است که باید به طور منظم و همراه با تغییرات بازار و نیازهای مخاطبان بررسی و بروزرسانی شود.
استفاده از هشتگهای مرتبط با کسبوکار شما میتواند باعث افزایش دیدهشدن پستهای شما شود. دقت کنید که از هشتگهای پرطرفدار و مرتبط استفاده کنید تا محتوای شما به مخاطبان بیشتری برسد. تبلیغات در رسانههای اجتماعی یکی از روشهای سریع و مؤثر برای جذب مشتری است. اکثر پلتفرمها ابزارهایی برای تبلیغات هدفمند دارند که به شما اجازه میدهد تبلیغات خود را فقط به افرادی که به محصولات یا خدمات شما علاقه دارند نمایش دهید.
- استفاده از ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner و SEMrush میتواند در بهینهسازی محتوا و راهبرد بازاریابی کمک کند.
- پیش از ایندرباره استفاده از سایتتان به عنوان راهی برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبینصحبت کردیم. {
- با استفاده از این پرسوناها میتوانید شخصا نحوه دسترسی به مخاطبانتان را در یک زمان درست درک کنید. |}{
- خلاقیت داشته باشید و به فکر راههای جدیدتری برای افزایش جذابیت کسب و کارتان باشید. |}
- بنابراین برای هر اقدام بازاریابی در اینستاگرام، باید ابتدا مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. {
- اما معمولا چه خصوصیاتی دارند و چطور میشود آنها را پیدا کرد؟ در این مطلب قصد داریم با پاسخ به این سوالات به شما در درک بهتر این موضوع کمک کنیم. |}
همانطور که گفتیم، اولین قدم این است که بفهمید فالوور و مشتری ایدهآل شما کیست. پس پرسونای مشتری یک شخص خیالی است که به بهترین وجه مخاطبان هدف شما را توصیف میکند. این گروه بندی کمک میکند تا پیام درستی را به مشتریدرست و مناسب در زمان مناسب ارسال کنید. درست همانطور که لیست ایمیل را گروه بندیمیکنید، میتوانید کل مخاطبین را برای بازاریابی گروه بندی کنید. مخاطبین هدفافرادی هستند که ممکن است از طریق تبدیل شدن به محتوای بازاریابی شما واکنش نشاندهند.
همچنین، میتوانید از تجربیات رقبا در تدوین استراتژیهای خود استفاده کنید. تحلیل دموگرافیک اطلاعات مرتبط با جمعیت مخاطبان شما را شامل جنسیت، سن، مکان جغرافیایی و وضعیت اجتماعی در بر میگیرد. استفاده از هشتگ در اینستاگرام روشی اثباتشده برای یافتن و جذب بازار هدف کسبوکار است. همچنین یکی از راههایی است که میتوانید بیشترین تعامل را دریافت کنید.
یکی از نکات مهم در بازاریابی شبکههای اجتماعی و پیدا کردن مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی این است که از ابزارهای خود رسانههای اجتماعی استفاده کنید. به عنوان مثال مهمترین ابزار رسانه اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان هدف، استفاده درست و بهموقع از هشتگها است. هشتگ نقش بسیار موثری در جذب مخاطبان دارد و میتواند به کاربران و مشتریان بالقوه کمک کند که خیلی راحت و بدون هیچ دردسر خاصی به شما دسترسی پیدا کنند. بررسی رقبا و تحلیل صنعت نیز میتواند به شما در تحقیق مخاطب هدف کمک کند. با بررسی رقبا، میتوانید اطلاعاتی درباره رویکردها، محصولات، و استراتژیهای آنها در جذب مشتریان کسب کنید.
این مرحله در قیفهای مدرن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، زیرا مشتریان وفادار میتوانند به عنوان منبع تبلیغاتی برای برند شما عمل کنند. برای این منظور، باید از استراتژیهای حفظ مشتری مانند ایمیلهای پیگیری، پیشنهادهای ویژه برای مشتریان تکراری و نظرسنجیهای پس از خرید استفاده کنید. بسیاری از کسب و کارها با شور و هیجان شروع میکنند اما به سرعت انگیزه خود را از دست میدهند. حضور مداوم و برنامهریزی شده در رسانههای اجتماعی، عامل کلیدی موفقیت محسوب میشود. تجزیه و تحلیل عملکرد استراتژیهای شما، بخش مهمی از هر کمپین موفق رسانههای اجتماعی است. با بررسی معیارهایی مانند نرخ تعامل، دسترسی، نرخ کلیک و تبدیلها، نقاط قوت و ضعف استراتژیهای خود را شناسایی کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.
با بررسی دقیق تمام این شبکهها، میتوانید دریابید که در هر کدام، مخاطبین هدف شما چه چیزهایی را بیشتر از بقیه میپسندد و یک قدم بزرگ دیگر به شناسایی مخاطب هدف خود نزدیک شوید. فراموش نکنید که هر کانال اجتماعی متفاوت است و مخاطبان خاص خودش را دارد؛ ازاینرو بررسی و تجزیه و تحلیل در همه پلتفرمها برای شما ضروری است. یافتن مخاطب هدف با استفاده از یک باشگاه مشتری شامل یک رویکرد استراتژیک است که از تجزیه و تحلیل دادهها، تقسیمبندی مشتری و ارتباطات موثر استفاده میکند. باشگاه مشتریان ابزار ارزشمندی برای شناسایی و تعامل با هدفمندترین مشتریان شما است.
برای مثال، کسبوکاری که خدمات املاک و مستغلات را ارائه میکند، مخاطبان هدفی خواهد داشت که شامل مالکان، اجارهکنندگان و سرمایهگذاران میشود. از طرف دیگر، اگر کفش های ورزشی می فروشید، مخاطبان هدف شما ممکن است در درجه اول ورزشکاران باشند. به طور معمول، مخاطبان هدف را میتوان بر اساس ویژگیهای مشترکی که دارند دستهبندی کرد. این ویژگیها میتواند شامل سن، جنسیت، شغل، محل زندگی و علایق شخصی باشد. درک صحیح این ویژگیها به شما کمک میکند تا استراتژیهای بازاریابی خود را بر اساس نیازها و تمایلات مخاطبان هدف تنظیم کنید و بدین ترتیب بازدهی بیشتری داشته باشید. تبلیغات در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و توییتر به شما امکان میدهد تا به صورت دقیقتر به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.
از این اطلاعات برای بهبود کیفیت و جذابیت محصولات و خدمات خود بهره ببرید. اگر آن رستوران به دنبال عرضه محصولات مرغ باشد، میداند که پاسخدهندگانی که ماهی را انتخاب میکنند نمیتوانند مشتریان هدف باشند (حداقل بدون متقاعدسازی قابلتوجه). حالا بیایید به پنج روش برای یافتن و دسترسی به مخاطبان در اینستاگرام بپردازیم. برخی از این روشها بر یافتن مخاطبان هدف تمرکز دارند، در حالی که برخی دیگر بر دستیابی به آنها استوار هستند. اینستاگرام ابزاری قابلتوجه برای شرکتها جهت افزایش آگاهی از برند است، اما همچنین اهمیت دارد که درباره بازار هدف کسبوکار خود تحقیق کنید و بیشتر بیاموزید.
در واقع پرسونا ابزاری است که در بازاریابی برای درک بهتر و همدلی با افرادی که سعی در دستیابی به آنها دارید استفاده میشود. ایجاد یک پرسونا شامل جمعآوری دادهها و اطلاعات برای ایجاد یک پروفایل فرضی اما دقیق است که منعکس کننده ویژگیها، رفتارها، نیازها و خواستههای مخاطبان هدف شما است. پرسونا به شما کمک میکند تا استراتژیهای بازاریابی، پیشنهادات محصول و ارتباطات خود را به خوبی تنظیم کنید تا با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید. پیدا کردن مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین هدفهایی است که هنگام بازاریابی در شبکههای اجتماعی یا سوشیال مدیا مارکتینگ باید انجام دهیم. این مرحله میتواند شامل تبلیغات آنلاین، محتوای آموزشی، ویدئوهای معرفی، تبلیغات در شبکههای اجتماعی، SEO و بازاریابی ایمیلی باشد.
استفاده از گیمیفیکیشن (Gamification) در بازاریابی برای ایجاد انگیزه در مشتریان
نواتل، خطوط معتبر رندی با پیش شمارههای8280 را در اختیار شما قرار میدهد که باعث افزایش تحویلپذیری پیامها میشوند. پرسونای مخاطب شما میتواند تا حدی که بخواهید یا لازم میبینید دارای جزییات باشد. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد مخاطب مورد هدف داشته باشید، استراتژی بازاریابی محتوا شما دقیقتر میشود. مشارکت با اینفلوئنسرها و افراد محبوب میتواند به شما در جذب مشتریان جدید کمک کند. این افراد با فالوورهای زیادی که دارند، میتوانند محصول یا خدمت شما را به طیف وسیعی از افراد معرفی کنند.
هرچه تعداد بازدیدها بیشتر باشد، درآمدتان از این طریق هم افزایش مییابد. یک بلاگر ممکن است درباره دستور پخت یک غذا بنویسد و عکسهایی از مراحل پخت اضافه کند، ولی یک ولاگر همان غذا را جلوی دوربین میپزد و تمام جزئیات را بهصورت زنده نشان میدهد. در واقع، ولاگرها داستانهایشان را بهشکل دیداری و شنیداری روایت میکنند، که این میتواند حس صمیمیت و ارتباط بیشتری را به مخاطب منتقل کند. آنچه ولاگ را خاص میکند، حس واقعی و صمیمیتی است که به مخاطب منتقل میشود.
{۴ دسته بندی رایج برای تقسیم بندی مخاطبین هدف
|}این تکنیک با استفاده از مکانیزمهای بازی مانند امتیازدهی، رقابت و جوایز، تجربه کاربران را جذابتر میکند. تحلیلهای لحظهای (Real-Time Analytics) به کسبوکارها کمک میکند تا رفتار کاربران را در زمان واقعی بررسی کرده و تصمیمات بهتری بگیرند. برندهایی که از هوش مصنوعی در کمپینهای خود استفاده کردهاند، نرخ تبدیل تا ۲۵ درصد افزایش داشته است. بازاریابی مستقیم از سال قبل با تمرکز بر پیامهای شخصیسازیشده، کمپینهای موثرتری ایجاد کرده که منجر به تعامل بهتر و افزایش فروش میشود.
هشتگها ابزارهای قدرتمندی برای دستهبندی و جستجوی محتوا در رسانههای اجتماعی هستند. با تحلیل هشتگهای مرتبط با صنعت خود میتوانید بفهمید که مخاطبان هدف شما به چه موضوعاتی علاقهمند هستند و چه نوع محتوایی را جستجو میکنند. استفاده از هشتگهای محبوب و مرتبط میتواند به افزایش دسترسی و دیدهشدن محتوای شما کمک کند. و اگر هنوز در شناسایی مخاطبان خود مشکل دارید، بهترین کار این است که به دنبالکنندگان صفحات رسانههای اجتماعی رقبا نگاه کنید.
انتخاب اینفلوئنسرهایی که با برند شما همخوانی دارند، اهمیت زیادی دارد. بهطورمعمول، تعریف مخاطبان رسانههای اجتماعی شما شبیه نوشتن پیشنویس شخصیتهای خریدار شرکت شما است و به شما در تهیه دستورالعملهای تجاری کمک میکند. چالشهای اصلی در بازاریابی رسانههای اجتماعی شامل مواردی است که نیاز به مدیریت هوشمندانه دارند. کسبوکارها باید با محدودیتهای زمانی، هزینههای تبلیغاتی و رقابت فزاینده مواجه شوند. به سوالات، نظرات و پیامهای آنها به سرعت پاسخ دهید و با دنبالکنندگان خود گفتگو کنید.
پیش از ایندرباره استفاده از سایتتان به عنوان راهی برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبینصحبت کردیم. اما وبسایت شما میتواند اطلاعات و دادههای بسیار بیشتری برای شمافراهم کند. حالا که ازمخاطبین نظرسنجی کرده و گفتگو با آنها را آغاز کردید، یادداشتهایی که تهیه کردهاید را بررسی کنید تا اعتراضات و مشکلات مخاطبین را شناسایی کنید. مسلماً این کهگفته میشود امروزه بازاریابی محتوا برای تمام کارآفرینان در هر صنعتی ضروری است،بی دلیل نیست. بازاریابی محتوا علاوه بر اینکه منجر به جذب ترافیک برای سایتتان میشود،موضوعاتی برای بحث و گفتگو ایجاد میکند. مثلاً اگر شخصیدر ناحیهای زندگی میکند که شما برای آنجا تحویل محصول ندارید، وی جزء مخاطبینهدف شما به حساب نمیآید.
مخاطب هدفگروهی از مردم هستند – مثلاً یکی از گروههایی که در بالا توضیح دادیم – که شما یکتبلیغ یا محتوای بازاریابی خاص را به سمت آنها هدایت میکنید. فرض کنید قراراست یک کمپین تبلیغاتی برای فیسبوک (Facebook Ad) ایجاد کنید. مسلماً تمایلی ندارید که تبلیغ شما برای همه نمایشداده شود چون این کار هزینههای شما را بشدت افزایش میدهد؛ در عوض قصد شما ارائهتبلیغات به مخاطبین هدفتان است. در عوض، زمان و تلاش خود را روی پلتفرم هایی صرف کنید که بیشترین حس را برای مخاطبان شما دارد. به خاطر داشته باشید که مخاطبان همیشه جابجا می شوند و رفتار آنها نیز تغییر می کند. آماده باشید تا تلاشها و استراتژیهای بازاریابی را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که پیامهای شما همچنان با مخاطبان هدف شما طنین انداز میشوند.
شرکت خودروسازی BMW معمولا خودروهای تولیدی خود را به مخاطبان هدف خاص خودش عرضه میکند. اگرچه مشتریان ثروتمند مخاطبان هدف اصلی BMW هستند، این شرکت خودروهایش را به انواع مختلفی از مصرف کنندگان عرضه میکند. به عبارت دیگر، این شرکت هیچ کدام از مخاطبان هدفش را از قلم نمیاندازد. بازار هدف شما کل گروهی از افرادی است که شما به عنوان یک برند می خواهید به آنها بفروشید. برای مثال، اگر کفشهای ورزشی میفروشید، بازار هدف شما میتواند مردان و زنانی باشند که کفشهای ورزشی را راحت میبینند. سوالی که در این قسمت پیش میآید این است که با بهبود تجربه مشتری چگونه مشتریان هدف خود را پیدا کنیم.
این گروه دارای ویژگیهای مشترک خاصی است که آنها را به هم پیوند داده و به برند شما مرتبط میکند. این ویژگیها میتوانند هر چیزی از جمعیتشناسی گرفته تا علایق و ارزشها باشند. یک مخاطب هدف می تواند بر اساس عوامل مختلفی از جمله موقعیت مکانی، جنسیت، سن، تحصیلات و وضعیت اجتماعی-اقتصادی باشد. به عنوان یک کسب و کار، مهم است که مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید تا بتوانید مشتریان مناسب را تامین کنید. اما برای موثر بودن تبلیغات، بهتر است که مطالب خلاقانه و جذابی ارائه دهید. تبلیغات هدفمند و با طراحی و ایده هوشمندانه، بازدهی بیشتری دارند و به شما این امکان را میدهند تا به مخاطبان مورد نظرتان برسید.
تولید محتوای با کیفیت و مرتبط با نیازها و علاقهمندیهای مخاطبان هدف، یکی از بهترین راهها برای جذب و شناخت مخاطبان است. با تحلیل نتایج محتوای منتشر شده، میتوانید به درک بهتری از مخاطبان خود برسید. پایگاه مشتری خود را بر اساس ویژگیهای مشترک به بخشهای مختلفی تقسیم کنید. معیارهای رایج تقسیمبندی شامل سن، جنسیت، مکان، رفتار خرید، علایق و موارد دیگر است. یافتن و دستیابی به مخاطبان هدف برای استراتژی های بازاریابی ورودی یا دیجیتالی موفق بسیار مهم است. اگر برای شناسایی مخاطبان هدف خود یا توسعه استراتژی ها یا محتوای هدفمند به کمک نیاز دارید، تیم Lynton آماده کمک به شما است.
پس از بررسی اینکه مخاطب هدف شما در رسانه های اجتماعی چیست و چرا مفید است، بیایید به چگونگی یافتن مخاطب موردنظر بپردازیم. با تمرکز بر این گروه خاص از مخاطبان خود و رساندن پیام مناسب به آنها میتوانید تأثیرگذاری زیادی داشته و در مسیر تحقق اهداف خود قرار بگیرید. همچنین لازم است اهدافی نظیر افزایش فروش، برندسازی یا تعاملات حرفهای را مشخص کنید و براساس آن پلتفرم مناسب را انتخاب کنید. گوش دادن به نیازها و انتقادات مشتریان و اعمال بهبودهای لازم میتواند رضایت آنها را افزایش دهد. امیدواریم با استفاده از نکاتی که در این مقاله گفته شد بتوانید مخاطبان هدف خود را بیابید و آنها جذب کنید. اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که ارزشهای شما را به اشتراک بگذارند و موضوعات مرتبط با پیج شما را پوشش دهند.
در این مقاله، به طور جامع به شما خواهیم گفت که مخاطب هدف چیست و چگونه میتوانید مشتریان موردنظر خود را تشخیص داده، آنها را جذب کرده و خدمترسانی بهتری ارائه دهید. از اصول اساسی تا تکنیکهای پیشرفته، همه چیز در این راهنما از سایت اشلون گنجانده شده است. اکنون با ما همراه شوید تا به تبیین مفهوم مخاطب هدف بپردازیم و ابزارها و تکنیکهایی را که به شما در دستیابی به موفقیت کمک خواهند کرد، بشناسیم.
آنها باید عواملی مانند جمعیت شناسی، روانشناسی و رفتارهای خرید را در نظر بگیرند. مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی، گروه خاصی از افراد هستند که شما به عنوان صاحب کسب و کار میخواهید با کانالهای اجتماعی خود به آنها دست پیدا کنید. آنها افرادی هستند که احتمال علاقمند شدنشان به برند شما، محتوایی که تولید میکنید و محصولات و خدماتی که به بازار عرضه میکنید، خیلی زیاد است.
تبلیغات گوگل یکی از مؤثرترین روشهای بازاریابی آنلاین است که به شما امکان میدهد تا به صورت هدفمند به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. با استفاده از ابزارهایی مانند Google Ads میتوانید کمپینهای تبلیغاتی خود را مدیریت و تحلیل کنید و بفهمید که چه نوع تبلیغاتی بیشترین تأثیر را بر روی مخاطبان شما دارند. برندها همیشه یک هدف مشترک دارند، و آن تعامل مداوم با مخاطبان هدفشان است. گاهی اوقات دستیابی به این هدف ممکن است چالشبرانگیز باشد، اما تمام مراحل ذکرشده در بالا به برندها کمک میکنند تا مخاطبان مورد نظرشان را پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند.
با گسترش استفاده از اس ام اس مارکتینگ، بسیاری از کاربران ممکن است از دریافت پیامهای تبلیغاتی خسته شوند. پس فقط در صورتی پیام شما را میخوانند که محتوای جذاب را با یک شماره معتبر و آشنا برای آنها ارسال کنید. ابزارهای زیادی برای پایش شبکههای اجتماعی وجود دارد و یکی از آنها شنود است. شنود در شبکههای اجتماعی یک اصطلاح به معنای اطلاع از نظرات و بازخوردهای کاربران در مورد برند و فعالیت شما در شبکههای اجتماعی است.
معمولا ۶۰٪ مشتریان جدید به دلیل تخفیفها، خرید اول خود را انجام میدهند. بهعلاوه، شما میتوانید با ارسال پیامکهای هدفمند از طریق سامانه اس ام اس انبوه SMS.ir، این پیشنهادها را به مخاطبان خاص خود اطلاع دهید. این روش علاوهبر افزایش فروش، باعث میشود مشتریان برای خریدهای بعدی نیز به شما بازگردند. یکی از موثرترین روشها برای گسترش پایگاه مشتریان، بازاریابی ارجاعی است.
سایت منبع